Toen ik jaren terug begon met bloggen, schreef ik over de dagelijkse dingen die mij bezighielden. Ik had door mijn burn-out veel vrije tijd, las veel en bezocht regelmatig de kringloop.

durfjeverhaaltevertellen-ondernemerstip-blogtip-blogadvies.nl-bloggenvoorondernemers-blogtipsvoorondernemers

De kringloop was een fijne afleiding. Hier vond ik ‘pareltjes’ voor het bedrag van nog geen euro. Ik begon mijn aanwinsten te delen, liet zien hoe ik dingen met elkaar combineerde en kreeg steeds meer reacties.

Mensen die ik nog nooit had ontmoet, uit regio’s die uren rijden waren van Groningen, begonnen te reageren.

Hoe kwamen deze mensen bij mijn website? Ik had geen idee. De herkenning en bevestiging vond ik echter erg fijn. Het gaf mij het gevoel dat ik niet de enige was met deze interesse.

Na een paar verzoeken begon ik mijn vintagetips te delen

Ik werd vervolgens uitgenodigd voor een van de grootste vintagebeurzen van Nederland. Ging daarheen om verslag te doen en nu, jaren later, adviseer ik ondernemers op het gebied van bloggen en voel ik mij gelukkig dan ooit.

We hebben allemaal ons verhaal

Onze bedrijven zijn er niet zonder reden. Jij hebt er destijds immers bewust voor gekozen om die inschrijving bij de KvK te gaan doen.

Weet je nog dat euforische gevoel toen je een handtekening zette? Wat heb jij jezelf destijds voorgenomen?

Was je op zoek naar meer vrijheid, wilde je het verschil gaan maken, had je een duurzame oplossing voor een eigentijds probleem of wilde je mensen echt, oprecht advies gaan geven?

Jouw verhaal is belangrijk

Deze passie en gedrevenheid sterkt je in jouw bedrijfsvoering. Het motiveert je om het beste uit jouw werk te gaan halen. Om dat stapje extra te gaan doen. Wees niet bang om jouw verhaal te delen.

Verhalen hebben een grote impact. Door jouw verhaal te delen inspireer je anderen om ook stappen te gaan zetten.

Zo spreek ik regelmatig succesvolle onderneemsters met een goedlopend bedrijf die op het randje van een burn-out verkeren. Zonder dat ze mijn achtergrond weten, delen ze hun onzekerheid en angst.

Op het moment dat ze inzien dat er voor hen een gelijkgestemde staat die de bekende knop ‘om heeft kunnen draaien’ versterkt de connectie en kan ik hen helpen om een gedegen blogplan op te bouwen.

We willen samenwerken met iemand die we vertrouwen

Je koopt geen telefoon bij een winkel waar je een naar onderbuikgevoel van krijgt. Je loopt met een boog om webbouwers heen die voor weinig geld, bergen beloven. Zal dat wel waar zijn?

Vertrouwen is heel belangrijk.

Wees eerlijk over de mogelijkheden die je biedt en laat aan je lezer zien wie jij bent als ondernemer.

Ben je bang dat je te persoonlijk wordt in een blog? Stuur hem gerust even in. Ik kijk graag met je mee.

Wat is jouw verhaal?

 

Lees ook: