Als coach is een salespitch onmisbaar. Jij komt je doelgroep namelijk overal tegen. In deze blog vertel ik waaraan een goede salespitch voldoet.

Allereerst, wat is een salespitch?

Een salespitch is een kort praatje (een of twee zinnen is vaak al genoeg) waarmee je mensen triggert zodat ze meer van je willen. Als coach kom je je doelgroep overal tegen, zowel online als offline, en een goede pitch is dus letterlijk goud waard.

Waaraan voldoet een goede pitch? Hoe zorg je ervoor dat mensen na het horen van de jouwe staan te trappelen om meer? Dit doe je door te pitchen vanuit verbinding.

Geef antwoord op de vraag: ‘Wat doe je?’

Je hebt in het dagelijks leven genoeg momenten waarop iemand vraagt: ‘Wat doe je?’ Op die momenten wil je dus een pitch hebben – een antwoord waardoor mensen denken: Oeh, rete-interessant. Ik wil meer van je weten!

Own it. Je mag trots zijn op wat je doet

Als mensen aan mij vragen wat ik doe, zeg ik: ‘Ik help ondernemers om in no time klanten te krijgen uit hun Facebookgroep.’ Mijn resultaten zijn er, dus ik kan er ook bold statements over maken.

Praat vol vertrouwen over je dienst. Own it. Want hoe meer je jezelf owned, hoe meer je je plek inneemt. Je mag trots zijn op wat je doet.

Pitch vanuit verbinding: waar verlangen jouw mensen naar?

Het allerbelangrijkst bij een salespitch: zeg iets waar je doelgroep naar verlangt. Hoe kom je daarachter? Ga eens met je mensen in gesprek. Waar zoeken ze naar? Wat willen ze?

Mijn eigen pitch als voorbeeld:

Als ik zeg:  ‘Ik help mensen met Facebookgroepen,’ wordt niemand daar heet van. Dat is veel te algemeen. Maar als ik zeg: ‘Ik help je om in no time klanten te krijgen uit je Facebookgroep, zelfs als je alles al hebt geprobeerd, zónder pusherige marketing,’ dan trigger ik mensen. En ik weet dat ik ze trigger omdat ik van tevoren veel vragen heb gesteld: waar loop je tegenaan als je iets wilt promoten in je Facebookgroep? Wat vind je eng? Waarbij kan ik je helpen?

Stel vragen aan jouw ideale klant: waar loopt die tegenaan? Waar verlangt die naar? Gebruik dit in je salespitch. Je zult zien dat ze meer van je willen!

Tot slot: oefen je salespitch

Heb jij je pitch helder? Zorg er dan voor dat je hem veel oefent. Want hoe meer je oefent, hoe comfortabeler je ook wordt om straks je aanbod te doen.

Ik ben benieuwd of jij al een salespitch hebt! Deel je het hieronder in de comments?

Waarom iedere coach een salespitch nodig heeft Kim Buining ambitieuze coaches sales Community Club online community's Winstgevende Facebookgroep Facebookgroepen klanten verkopen

Start een Facebookgroep en verkoop vanuit verbinding!

Ben jij al een paar jaar coach maar lukt het je niet om klanten te krijgen?

Start een Facebookgroep en verkoop vanuit verbinding!

In dit webinar leer je:

  • Waarom elke succesvolle coach een community (op Facebook) heeft
  • Hoe je in 4 praktische stappen jouw Facebookgroep aanmaakt
  • Hoe je ervoor zorgt dat je de juiste mensen aantrekt voor jouw groep zodat je continu gesprekken krijgt met jouw ideale klant.

Wees niet bang: dit wordt geen webinar van 3 uur waarin je alleen maar inspiratie krijgt. We gaan direct aan de slag.

Ben jij klaar voor een winstgevende Facebookgroep?

JA! Ik wil meer klanten en ga voor #actieindetaxi!

Foto’s: Chelsea Mabry