Meen je dat nou, Kim? Is een Facebookgroep echt onmisbaar voor coaches?

Jazeker! Ik ben ervan overtuigd dat als jij mensen individueel of in groepen wilt coachen, of een nieuw gaaf onlineprogramma wilt lanceren, je niet zonder Facebookgroep kunt. Ik leg je uit waarom.

Rust en focus in je marketing

Een van de dingen die de meeste coaches nekt, is dat ze het veel te druk hebben met dingen die geen zoden aan de dijk zetten. Ze vliegen van de ene netwerkborrel naar de andere, duiken in ingewikkelde funnels en onlinemarketingstrategieën, delen een Instagramberichtje hier, dan weer een LinkedInpostje daar, maar ze zijn nergens echt aanwezig.

Enorm zonde, want als je vanuit oprechte betrokkenheid mensen wilt helpen, is het vooral belangrijk dat je er voor ze bent. Vooral als coach is het essentieel dat mensen je vertrouwen. Je moet je immers goed voelen bij een coach.

Door bewust te kiezen voor marketing die hierbij past, creëer je enorm veel rust en focus. En dat is echt onmisbaar als je een succesvol bedrijf wilt opzetten. Een Facebookgroep is dé manier om dit voor elkaar te krijgen.

3 redenen waarom een Facebookgroep onmisbaar is voor coaches

Ik heb het vaker gezegd: alles draait om verbinding. Pure, oprechte verbinding tussen jou en jouw mensen.

Dat is precies waar Facebook zich op richt. Facebookgroepen zijn bedoeld om mensen met elkaar in contact te brengen; ze draaien om interactie. Ik deel 3 redenen waarom een Facebookgroep onmisbaar is voor coaches.

1. Je trekt de juiste mensen aan

Als coach heb je een expertise. Een algemeen coach bestaat niet. De ene coach helpt drukke moeders een gezonde leefstijl te ontwikkelen, een ander creatievelingen bij het verkopen van hun werk. Een derde weet weer precies wat je moet doen bij een paniekaanval. Daarom is het retebelangrijk dat je alleen de juiste mensen aantrekt.

Mensen die perfect aansluiten bij jou en jouw business.

Met een Facebookcommunity geef je mensen die allemaal hetzelfde willen, een plek om samen te komen. Als jij daarin juist die tips deelt waar mensen op staan te wachten, staan ze al gauw te springen om meer. En zullen ze jou snel als expert zien.

Wil je goed beginnen? In mijn training “Kickstart jouw Facebookgroep” leer je hoe je een retegoede naam bedenkt voor jouw Facebookgroep, zodat je meteen de juiste mensen aantrekt!

En echt, durf hierbij specifiek te zijn. Ik zie vaak dat Facebookgroepen te algemeen zijn. Dat is jammer, want als je tegen iedereen praat, praat je tegen niemand. Als ik bijvoorbeeld train voor een marathon en daar hulp bij nodig heb, ga ik niet naar sportcoach Ben. Dan ga ik veel eerder naar Sanne, die gespecialiseerd is in de lange duurloop.

We willen allemaal het beste. Dus durf een niche te pakken.

2. Je weet exact wat mensen willen kopen, zodat je niet de kans loopt dat je straks een aanbod hebt dat niemand koopt

In jouw Facebookgroep sta je in direct contact met jouw mensen. Als mensen voelen dat ze erbij horen, en zich veilig voelen in jouw groep, zullen ze op je berichten reageren. Hoe meer je deelt, hoe meer ze gaan voelen dat jouw intenties zuiver zijn en je oprecht wilt helpen.

.Als je al je mensen op één plek samenbrengt, kun je onderzoeken waar ze tegenaan lopen, en welke woorden ze gebruiken om dit probleem te beschrijven. Dit maakt dat jouw aanbod hier naadloos op aansluit. Jij weet namelijk exact wat jouw mensen willen kopen!

3 redenen waarom een Facebookgroep onmisbaar is voor coaches, Kim Buining

3. Je bouwt een megasterke fanbase op die keer op keer voor jou kiest, waardoor je je programma’s al uitverkoopt voordat de deuren opengaan!

Hoe meer je mensen laat ervaren dat jouw tips werken, hoe meer fan ze worden. Vervolgens gaan ze je vertrouwen en daarna – als jij dat perfecte aanbod hebt – van je kopen.

Trouwe fans zijn goud waard. Ze willen met je werken omdat het klopt. Ze gaan over je praten en delen hun positieve ervaringen met anderen. Ze worden je ambassadeurs.

Als de mensen in je groep sterk bij jou en de andere leden zijn betrokken, heerst er een clubgevoel. Dit zorgt ervoor dat ze graag met je in gesprek gaan en laaiend enthousiast worden van jouw plannen. Je zult zien dat ze dan staan te trappelen om mee te doen, al vóórdat de deuren opengaan.

 


Pssst, ben jij al lid van de Facebookgroep Ambitieuze coaches? In deze community vind je wekelijks live-uitzendingen waarin ik vertel hoe ik in no time klanten werf uit mijn groep!

community-facebookgroepen-facebooktips-kimbuining

 

 

 

 

 

 


Ook interessant: