Regelmatig krijg ik de vraag wat het verschil is tussen een Facebookgroep en een Facebookpagina en wat de meerwaarde is van een groep.

In mijn ogen heeft een groep véél meer voordelen dan een zakelijke pagina an sich. In deze video leg ik uitgebreid uit wat het verschil is en waarom je veel meer hebt aan een Facebookgroep dan aan een Facebookpagina, mits je deze slim inzet.

Wat is het verschil tussen een Facebookgroep en een Facebookpagina? In deze video leg ik uit wat het verschil is tussen een Facebookgroep en een -pagina en waarom een groep veel waardevoller is.

Het grootste verschil tussen een Facebookgroep en een Facebookpagina:

  • Een Facebookgroep heeft een groter bereik dan een pagina. Slecht een kleine percentage van de mensen die jouw pagina liken zien jouw berichten voorbij komen. Facebook stuurt er op dat je zoveel mogelijk gaat adverteren.
  • Als jouw Facebook groep actief is dan gaat Facebook jouw groep zelfs gratis voor jouw promoten! Yes, dat hoor je goed! Ik heb al een aantal keren gehad dat mijn groep in de rechterzijbalk voorbij kwam bij potentiele klanten. Hoe fijn is dat?
  • Bij een groep kun je automatisch mailadressen gaan verzamelen. Dit doe je heel simpel door nieuwe leden 3 vragen te stellen bij aanmelden. Let op dat je de antwoorden opslaat want nadat je mensen hebt goedgekeurd zijn ze verdwenen.

Heb jij nog geen Facebookgroep maar zit je er wel aan te denken?


Volg de training Kickstart jouw Facebookgroep en lanceer in 5 dagen jouw eigen groep!

In deze training leer je niet alleen hoe je praktisch een groep aanmaakt. Je ontdekt hoe je een retegoede naam kiest die goed gevonden wordt in de zoekresultaten en hoe je ervoor zorgt dat je de eerste 100 leden krijgt in jouw groep.

Lees meer over de kickstarttraining


Je las een artikel van Kim Buining, auteur en community-expert

Klaar voor meer klanten? Kom in actie!