En dan krijg je bericht dat de opleiding tot community manager wordt gefeatured op niet 1 maar 2 toffe sites. Zo dankbaar! Heb jij hem al gespot bij MarketingTribune en Emerce?

De manier om van prospects, klanten te maken én ze te behouden

In de VS, waar ik woon, is community manager een ingeburgerd beroep, maar in Nederland denken mensen vaak dat het bij de werkzaamheden van een VA hoort.

De meeste VA’s hebben echter geen idee hoe ze een community managen. Ze laten mensen toe in een groep en plaatsen er af en toe een berichtje, maar daar blijft het bij. Doodzonde, want een echt succesvolle community gaat veel verder dan dat; die geeft mensen het gevoel dat ze erbij horen. En dat zorgt er nou juist voor dat ze resultaten gaan behalen.

In mijn community manager opleiding leer je het gedrag van community members te analyseren. Want als je signalen herkent, kun je members meteen helpen en hierdoor voorkom je dat ze vroegtijdig afhaken. Zo zorg je ervoor dat mensen zich echt gezien voelen en in de community willen blijven. Ik leg uit: ‘Dat is de manier om van prospects, klanten te maken én ze te behouden.’

Opleiding community manager Online marketing Opleiding community management Kim Buining klant behoud klantretentie membership communitygevoel communities

Bron: MarketingTribune.nl

 

Het groepsgedeelte loopt vaak niet goed

Tegenwoordig hebben vrijwel alle ondernemers een community. Van gratis Facebookgroep tot een membership met duizenden betalende mensen. Maar vaak loopt het groepsgedeelte van de community niet goed. Mensen voelen niet dat ze ergens bij horen. Ze worden steeds minder actief en vertrekken uiteindelijk helemaal. Dat is precies waar een community manager verandering in kan brengen.

‘Uniek in Nederland’

Met mijn opleiding wil ik de mensen in Nederland alle kneepjes van het communitymanagementvak leren.

Ik ben de eerste die deze opleiding tot zakelijk community manager in Nederland aanbiedt. Uniek aan deze opleiding is dat ik er, naast de kennis die ik opdeed in de VS, ook mijn marketingkennis en jarenlange ervaring als maatschappelijk werker in heb verwerkt. Hierdoor leer je als cursist niet alleen hoe je een goede community manager wordt, maar ook hoe je op situaties moet reageren en hoe je groepen actief en betrokken houdt, zodat jouw klanten altijd zoveel mogelijk rendement uit hun community’s halen.

Uniek in Nederland Emerce Kim Buining Opleiding zakelijke community manager VA opleiding community's communities

Bron: Emerce.nl

Wil jij als een van de eersten in Nederland dé expert worden in community management?

Is de community manager opleiding echt iets voor jou? Schrijf je dan nu in!

Laat je opleiden tot community manager en leer: 

  • hoe je van klanten FANS maakt; 
  • wat de meestgemaakte fouten van communitybeheerders zijn (en hoe jij ze voorkomt);
  • hoe groepsdynamica werkt in een betaalde setting;
  • hoe je ervoor zorgt dat de betaalde community van jouw klant actief blijft;
  • EN: hoe je jouw klant helpt om met weinig tijd meer leads te verzamelen uit hun gratis community!

In Amerika zijn community managers ontzettend gewild en ook hier in Nederland krijg ik steeds vaker van toponderners de vraag of ik geen goede mensen ken die hun betaalde community kunnen managen. Als je nu meedoet aan deze training ben jij een van de eersten in Nederland die deze skills aanbiedt.

Wedden dat jij straks in no time vol zit?

Vertel me meer over de community manager opleiding!