af-socialmediakalender-blogadvieskalender-strategischesocialmediaplan-blogadvies.nl

Je hoeft niet altijd maar online te zijn

De bovenstaande tekst verwacht je wellicht niet van iemand die ondernemers helpt om online zichtbaar te worden en meer te verdienen dankzij social media. Je zou immers denken: hoe meer je online bent, des te beter toch?

Daar ben ik het dus echt niet mee eens. Je hoeft niet altijd maar online te zijn. Ook op andere manieren kun je jouw naamsbekendheid een enorme boost geven. Het allerbelangrijkste is namelijk dat je dicht bij jezelf blijft en echt focust op verbinding.

Als ik kijk naar mijn eigen bedrijf dan zie ik dat het anders kan.

Pakweg 4 jaar geleden begon ik met bloggen. Dagelijks plaatste ik een update op mijn blog over vintage, mijn kringloopavonturen en passie voor alles wat oud en eco was. Anderhalf jaar hield ik het vol om dagelijks te bloggen. Tussendoor startte ik mijn eigen onderneming waarbij ik andere ondernemers hielp om bloggen effectief in te zetten voor hun bedrijf.

Op LinkedIn deelde ik heel gericht mijn tips. Dat werd opgemerkt door grote partijen en uiteindelijk gaf ik in dat jaar niet alleen lezingen en trainingen over bloggen, ook had ik binnen 6 maanden een opdracht bij de Belastingdienst. Alles dankzij het gericht profileren van mijn expertise.

Inmiddels help ik ondernemers met iets wat in mijn ogen echt de fundering is van online zichtbaarheid: ik leer ze volgens de VERBINDINGSMETHODE om echt verbinding met zichzelf te maken en dit vervolgens ook online met hun doelgroep te doen. Het klinkt zweverig voor de gemiddelde Groninger, maar deze methode blijkt zeer effectief te zijn.

Deelnemers leren hoe ze zich sterker kunnen profileren door juist echt verbinding met zichzelf te maken en vanuit die kracht naar buiten te treden. Dit gaat dieper dan het opschrijven van jouw ‘Why’; het gaat om te durven staan voor hetgeen waar je zo in gelooft. De woorden te vinden die alles samenbrengen en vanuit je hart te voelen hoe je mensen het beste kunt helpen.

Alles draait om verbinding en toch blijkt onze relatie vaak eenzijdig.

Het heeft geen nut om berichten vanuit Instagram direct door te delen via Facebook als je op beide kanalen een ander type volger hebt. Het heeft meer nut om bewust na te gaan wat je wilt gaan delen en waarom. Stel doelen, focus je op verbinding en kies een kanaal uit dat aansluit bij jouw doelgroep. Waarvan je weet dat je daarop laagdrempelig met hen kunt communiceren.

Ga voor kwalititeit. Kies voor verbinding.

Durf jezelf te zijn.

Benieuwd naar mijn tips voor jouw bedrijf? Vraag gerust een brainstormsessie aan. Jouw investering? Een uurtje van jouw tijd. Ik help je met alle liefde op weg. 

Reacties

  1. Nicole Orriëns

    Ik denk inderdaad ook niet dat je altijd maar online hoeft te zijn. Dat is toch ook niet te doen!

  2. Pauline Böckling

    Fijn dat je dit schrijft. Ik geloof ook in werken vanuit verbinding. En dat begint inderdaad met verbinding met jezelf. En de wereld om je heen.
    Ik schrijf zelf ook steeds vaker over een onderwerp waarbij ik ook mijn persoonlijke ervaring deel. Anders wordt het zo killetjes…

  3. Marion

    Ik denk ook dat je met “verbinding” , door een band op te bouwen met je lezers en volgers verder komt dan door voortdurend online te zijn.

  4. Manon

    Ik ben het marion eens. Je hoeft niet continu online te zijn om verbonden te zijn met mensen

  5. Xarifa

    Ik vind ook dat je niet altijd ook niet altijd online hoeft te zijn om je bedrijf te promoten!

  6. esther

    Verbinding is de key! Dat kan zelfs vanuit anonimiteit heb ik dit weekend ervaren. Vanuit je essentie en met de beste bedoelingen met liefde voor een ander maar vooral ook voor jezelf kom je heel ver…oneindige mogelijkheden!

  7. Marsha

    Interessant artikel. Ik ben zelf ook niet altijd online. Niet altijd zin in.

  8. Linda Meester

    Het gekke is dat wanneer ik offline ben voor langere tijd, ik erachter kom dat ik niets gemist heb

Laat een bericht achter