Regelmatig krijg ik de vraag: “Kim, wat heb ik nodig om klanten te werven uit mijn Facebookgroep?” In mijn boek In 10 stappen een winstgevende Facebookgroep leg ik uit hoe je echte verbinding maakt met jouw ideale klant. Maar wat daarnaast belangrijk is, is het ontwikkelen van goede skills, waarmee je nog moeitelozer kunt verkopen in je groep.

Het succes van mijn communitybouwers en vip-klanten

De afgelopen weken interviewde ik in mijn community Ambiteuze coaches klanten die echt vette resultaten hadden behaald. Zo deelde Mariska hoe ze binnen een week 10 deelnemers had voor haar nieuwe sexualhealingprogramma en besprak ik met Manon hoe je een betaalde Facebookgroep opzet. Als ik kijk naar de successen van mijn communitybouwers en vip-klanten, staat één ding als een huis: de content.

Content is een skill

Content is alles wat je online deelt: je video’s, foto’s, berichten, blogs en podcasts. Veel mensen lopen hierop vast. Ik begrijp waarom. Als geen hond reageert op je harde werk, keldert je motivatie om door te blijven gaan ook. Gelukkig heb ik goed nieuws: content is een skill. Je kunt het dus leren!

Alles draait om interactie

De grootste en snelste shift die ik zie bij mensen, gebeurt op het moment dat ze goede content gaan maken. Dan komt er interactie in je Facebookgroep en willen mensen verder met je in gesprek. Het zorgt ervoor dat ze je gaan vertrouwen en jou zien als de expert.

Meer interactie zorgt er ook voor dat je groep groeit. Facebook gaat je promoten en nieuwe mensen zullen je groep zien. En dat allemaal zonder dat je ervoor hoeft te adverteren.

Succesvol lanceren, zonder advertentiekosten

Als je groep nu dood is, dan komt dat omdat je content niet aansluit. En als jij klanten wilt uit jouw Facebookgroep, is het niet alleen belangrijk dat de fundering staat, maar ook dat er interactie is. Als er interactie is, is er verbinding, en pas dan kun jij onderzoeken wat jouw mensen nu willen kopen. Dan bouw je een relatie op. En van daaruit is het ook makkelijker om te verkopen.

Nadat je de interactie in je groep op gang hebt, heb je een volgende skill nodig: weten wat voor tekst je moet plaatsen om te verkopen. Al mijn klanten, en ook ikzelf, lanceren zonder ook maar een euro uit te geven aan advertenties. Vaak doen we dit zonder dat er überhaupt een salespage is. Zonder al dat gedoe. Je hebt het namelijk allemaal niet nodig. Het enige wat je nodig hebt is verbinding met jouw Facebookgroep. Als je weet hoe dit werkt, dan kun je het ook op Instagram toepassen. Sterker nog, dan kun je het overal toepassen. Het zijn gewoon skills die je kunt ontwikkelen.

werf klanten uit jouw Facebookgroep - Kim Buining - #actieindetaxi

Je las een artikel van Kim Buining, auteur en community-expert

Klaar voor meer klanten? Kom in actie!