Hoe maak je nou als coach een onweerstaanbaar aanbod? Een waardoor je mensen staan te trappelen om met je aan de slag te gaan? Ik deel 5 do’s en don’ts.

Wanneer is je aanbod superonweerstaanbaar en wanneer sla je de plank volledig mis? Dit zijn mijn tips!

Don’t: je aanbod pusherig verkopen

Laatst had ik het zelf nog: ik had het met iemand over een product dat zij toevallig verkocht. Zo gauw ik zei dat ik het weleens kocht, wilde ze iets aan me verkopen. Het gesprek werd meteen ongemakkelijk. Ik had van tevoren al duidelijk had aangegeven dat ik nog niet in die fase was en op dat moment dus niet wilde.

Op het moment dat je bij mensen gaat pushen, raak je ze kwijt. Dan denken ze: laat maar zitten.

Don’t: je aanbod te snel doen

Ik zie het vaak bij ondernemers: ze doen hun aanbod veel te snel. Hierdoor zeggen mensen sneller nee of stappen er minder mensen in dan je wilt.

Mensen hebben bepaalde dingen vooraf nodig voordat ze van je kopen. Ze willen zeker zijn dat ze de goede keuze maken. Zorg dus dat jouw aanbod niet uit het niets komt.

Do: zorg voor oprechte verbinding met je volgers

Het is belangrijk dat je een hechte relatie met je mensen opbouwt voordat je je aanbod doet. Dat ze echt verbinding met je voelen, je vertrouwen en weten dat jij de expert bent die ze kan helpen.

Door die oprechte verbinding met je mensen, weet je ook precies wie ze zijn, waar ze behoefte aan hebben en wat je tegen ze moet zeggen. En hierdoor zullen ze wanneer jij je aanbod doet niet alleen dan volmondig ja roepen, maar ook bij je terugkomen voor je volgende aanbod!

In deze vlog deel ik hoe je vol vanuit verbinding verkoopt:

Do: zorg voor een plan

Wil jij een aanbod doen? Zorg dan dat je van tevoren een plan hebt. Het is echt belangrijk om vooruit te denken. Dat je een strategie hebt. Hierdoor voorkom je namelijk dat je ‘zomaar maar iets post’ en je berichten totaal niet aanslaan, of dat je aanbod voor je mensen uit het niets komt.

Do: zorg dat de flow erin zit

Doe je een lancering? Door op de juiste momenten te posten en precies te weten wát je moet posten, zit de flow erin en denken mensen: wow! Dit is precies wat ik wil! Zo wordt je aanbod onweerstaanbaar.

Weet dat dit skills zijn die je gewoon kunt leren. En ik raad je ook echt aan om dit te doen. Want als je goed kunt verkopen, krijg je op de lange termijn ook meer klanten en zorg je voor continue groei.

Ik ben benieuwd wat je vindt van deze tips! Deel je het in de comments hieronder?  

Hoe maak je een onweerstaanbaar aanbod Kim Buining Winstgevende Facebookgroep Community Club Meer klanten sales lancering

Je las een artikel van Kim Buining, auteur en community-expert

Klaar voor meer klanten en een krachtige fanbase? Kom in actie!

Foto’s: Chelsea Mabry