“Hey Kim, ik heb een supertof idee voor een Facebookgroep. Ik denk dat ik de groep Blogtips voor ondernemers ga noemen.”

Goed idee toch?

Yes, zeker.

Vooral als je ook daadwerkelijk blogtrainingen gaat geven aan ondernemers.

Want dat is wat je verwacht toch bij deze titel?

Soms voel ik me een beetje een trut. Komen mensen bij mij met waanzinnig leuke ideeën om vervolgens omvergemaaid te worden door mijn vragen.

Ik vroeg haar namelijk: “Wie wil je graag bereiken met jouw groep?”

“Ondernemers,” zei ze.

Oké.

“En wat wil je dat die ondernemers gaan doen?”

“Dat ze mij als tekstschrijver gaan inhuren.”

“Ah… Willen ondernemers die hun blogs liever uitbesteden leren hoe ze beter kunnen bloggen?”

“Nee…”

Dat brengt mij bij het volgende: zorg dat de naam van jouw groep relevant is.

Ik zeg eerlijk: ik ben ook niet heilig. Het heeft mij onwijs veel tijd gekost voordat ik een scherpe naam had.

Ambitieuze coaches is scherp en to the point. Maar mijn andere groepen hadden zeker geen scherpe naam.

Het is daarom niet voor niets dat ik in het communitybouwersprogramma uitgebreid met de deelnemers aan de slag ga met de fundering van hun groep. Zowel de naam, groepsomschrijving, vragen bij lidmaatschap en groepcover zijn hierbij cruciaal.

Alvast een tip van de sluier:

  1. Schrijf voor jezelf op wat het doel is van jouw groep en wat de leden in jouw groep willen leren. Kortom: wat is de meerwaarde? Zorg dat deze aansluit bij jouw aanbod.
  2. Gebruik kernwoorden waarin jouw doelgroep zich kan herkennen. Vrijheidsondernemers is duidelijk, net zoals Ambitieuze coaches een heldere doelgroep aangeeft. Uiteindelijk kunnen we niet iedereen helpen. Zorg ervoor dat je specifiek jouw doelgroep aanspreekt.

Wat is de naam van jouw Facebookgroep?

Volg mijn training “Kickstart jouw Facebookgroep” en leer hoe je een retegoede naam bedenkt voor jouw Facebookgroep

Je weet nu dat kernwoorden belangrijk zijn, maar hoe kies je ze? In de praktijk merk ik dat mensen dat nog best wel lastig vinden. Om deze reden heb ik een praktische onlinetraining gemaakt die je in een uurtje helpt de juiste keuze te maken. Je volgt hem vanuit je luie stoel!

In de training “Kickstart jouw Facebookgroep” leer je:

  • Hoe je een retegoede naam bedenkt voor jouw Facebookgroep, zodat je de juiste mensen aantrekt;
  • Hoe je ervoor zorgt dat je in no time 100 leden werft voor jouw groep;
  • Hoe je ervoor zorgt dat Facebook GRATIS jouw groep gaat promoten!

Bestel nu de training voor maar 47 euro en ga vanavond nog aan de slag!

Ja, ik wil een retegoede naam voor mijn Facebookgroep!