“Kim, het is zomer. Het wordt ‘m niet meer. Iedereen gaat op vakantie, mensen willen geen geld uitgeven en corona speelt nog steeds.”

Klinkt dit bekend?

Veel ondernemers denken dat lanceren in de zomer lastig is. Vooral als het om duurdere programma’s gaat. Hier ben ik het niet mee eens. De zomerperiode is naar mijn mening zelfs dé perfecte tijd om door te pakken. Ik leg uit waarom.

Elke zondag upload ik om 16.00 uur Nederlandse tijd een vlog met praktische tips op mijn YouTubekanaal. Heb je een vraag waar je heel graag antwoord op wilt? Mail naar team@kimbuining.com of stel je vraag onder mijn laatste video.

Mensen willen juist aan de slag

Toen ik drie jaar geleden mijn allereerste lancering deed maakte ik, in juli, in 3 dagen tijd 12.000 euro omzet. Het maakte niks uit dat het midden in de zomervakantie was. Sterker nog, mensen wilden juist aan de slag.

Ik zag afgelopen jaar hetzelfde gebeuren in december, nog zo’n tijd waarvan ondernemers denken dat ze dan niet kunnen verkopen. Ik hielp een van mijn klanten met haar lancering. Het resultaat was fantastisch: ze maakte bijna 20.000 euro omzet. Puur vanuit haar Facebookgroep, zonder advertenties, gewoon door er juist in die tijd voor haar mensen te zijn.

Vooral nu hebben mensen jouw hulp nodig

Vraag jezelf eens af: wanneer gaan mensen kopen? Kopen mensen echt alleen buiten de zomervakantie om? Ik ben er heilig van overtuigd dat dat bullshit is. Stel bijvoorbeeld dat je last van je huid hebt, dan wil je toch ook meteen naar de schoonheidsspecialiste? Hetzelfde geldt voor jouw klanten, vooral na alles wat we de afgelopen maanden hebben meegemaakt. Veel mensen staan juist nu te springen om jouw support.

Luister wat mensen echt zeggen

Schuif al die bullshitovertuigingen opzij – het is puur angst om afgewezen te worden – en luister wat mensen echt zeggen. Ga bijvoorbeeld eens in gesprek met een paar van je ideale klanten.

En zeg dan niet: “Hey, ik gok dat je zo op vakantie gaat, dus zullen we dit na de zomer verder oppikken?”

Maar vraag in plaats daarvan: “Hoe gaat het nu? Heb je hier nog steeds last van? Ja? Zou je ermee aan de slag willen?”

Je zult zien hoeveel mensen interesse hebben.

Bonus: je concurrentie is op vakantie

Vergeet niet: op het moment dat jouw concullega’s allemaal op vakantie gaan, is er geen concurrentie. Maak hier gebruik van.

It’s time to step up your game!

Lanceren in de zomer? Krijg meer interactie in je Facebookgroep met deze drie supersimpele stappen

Ben jij klaar om door te pakken?

Ik heb iets heel tofs voor iedereen die deze zomer nog wil lanceren.

Hoe zou het voor je zijn als je…

  • binnen een week jouw Facebookgroep reanimeert;
  • leert hoe je moeiteloos klanten werft uit jouw groep;
  • het geheim van MEGA-actieve community’s ontdekt!

Volg mijn training Reanimeer je Facebookgroep en maak je community interactief in slechts 3 supersimpele stappen

In deze training deel ik alles wat je nodig hebt om keihard te knallen.

Geloof me, dit wil je niet missen!

Ben jij klaar voor #actieindetaxi?

JA, ik wil meer interactie in mijn Facebookgroep!

Foto’s: Chelsea Mabry