Wat ik leerde van een pak vlees in de Amerikaanse supermarkt

Oké, deze titel is wat vreemd, maar eerlijk: ik haal mijn inspiratie overal en nergens vandaan 😉

Zoals je wellicht weet heb ik een Amerikaanse lief. Yes, zo’n eentje die op een basis werkt.

Helemaal prima. Wij gingen naar de commissary om een aantal boodschappen te halen. En daar, tussen de rijen met vriezers, zag ik een verpakking die mijn aandacht trok.

De marketing was briljant:

“HUNGRY-MAN”

Hoppa, hoe duidelijk mag ‘ie zijn!

Mijn partner vond het geniaal en voelde zich gelijk aangesproken. Zelf vond ik het idee van zo’n papieren doos met wat gestampte groenten en vlees erin niet echt smakelijk maar enfin, het doel was behaald.

Men richtte zich immers voornamelijk op mannen die op zoek waren naar een lekkere en simpele maaltijd.

Ze zochten niet naar een bijna-vegan die graag verpakkingsvrij wilde eten 😉

En je raadt het al: mijn hersenen begonnen gelijk te kraken.

Gelijk vraag ik mij dan af hoe duidelijk ik ben en of mensen als ze mijn naam zien gelijk denken: ‘Ah, daar heb je die #actieindetaxi-dame weer die mensen helpt met het bouwen van community’s!’

En ik vroeg dit ook aan Anne, een andere community-eigenaar, toen ik donderdag door haar geintervïewd werd: of haar communityleden wel wisten wat ze deed.

Anne werd getriggerd door de vraag en stelde deze vrijwel direct in haar groep.

De reacties op haar berichten waren zo divers!

Zo dacht de een dat ze workatons organiseerde (yes, dat klopt!), dacht de ander dat ze VA was en weer een ander dat ze iets doet met video’s. Maar ja, wat hé?

Kortom: 100% helder was het voor iedereen niet en daar, lieve mensen, laten vooral wij communitybouwers kansen liggen.

Want hoe fijn is het als jij niet alleen een community hebt voor, bijvoorbeeld, ambitieuze coaches (oh yes, dat ben ik 🙂 ) die graag willen groeien met hun business, maar mensen gelijk ook weten dat ze bij jou moeten zijn als ze iets met community’s willen doen?

En hoe tof is het als jij dus nu een groep hebt over tarotkaartenlezen of over yoga, dat jouw leden weten dat ze voor vragen bij jou moeten zijn? Stimmt. Dat is toch wel even fijn!

Zorg ervoor dat je niet alleen mensen gezellig samenbrengt, maar dat mensen ook weten dat je er voor ze bent en ze iets te bieden hebt. Heb je dus wat lekkers voor de ‘hungry-man’? Laat ze dat dan weten.

Mijn tip van de dag voor jou is dan ook: vraag eens aan de leden van jouw groep – of je nou 5 of 10.000 leden hebt – wat ze denken dat jij doet zonder dat ze op jouw website kijken. Yes, hallo roze olifant. Dat gaan ze nadien natuurlijk stiekem doen 😉

Laat je hieronder weten wat ze zeggen? Vind ik leuk om te weten!


Direct meer uit jouw community halen? Word een communitybouwer! We starten dit najaar met de 2e ronde.

Laat een bericht achter