wanneerstartjeeenfacebookgroep-communitybouwen-kimbuining.n

Wanneer ben je klaar voor jouw eigen Facebookgroep?

Twijfel je nog of jouw bedrijf wel klaar is voor een eigen Facebookgroep en weet je niet zo goed wat je nu moet doen? Dan ga ik je vandaag helpen!

In de blog van vandaag wil ik graag helpen met het maken van een keuze.

Als je twijfelt of een Facebookgroep de volgende stap is voor jouw bedrijf, raad ik je aan om het volgende te doen:

  1. Bepaal of jouw doelgroep überhaupt actief is op Facebook en kies jouw platform. Vooral starters raad ik dit aan. Richt jij je op jonge meiden die graag de laatste mode dragen? Wat dacht je van Instagram? Dé plek waar jonge influencers actief zijn en waar jouw doelgroep dagelijks door hun feed scrolt. Richt jij je juist op mensen van 25+, dan is er een grote kans dat ze actief zijn op Facebook. Door heel bewust te kiezen voor 1 platform kun je jouw bedrijf gerichter laten groeien. Ze zeggen niet voor niks: where focus goes, energy flows.  Het kan dus zijn dat jouw doelgroep NIET actief is in Facebookgroepen.
  2. Onderzoek waar ze actief zijn op Facebook. Er zijn biljoenen mensen actief op Facebook. Zowel zakelijk als privé. Ga offline in gesprek met jouw doelgroep. Vraag ze in welke Facebookgroepen ze NU actief zijn. Zoek deze online op en ga met ze in gesprek.
  3. Vraag jezelf af welke impact je wilt maken met jouw groep. Wil je graag snel geld verdienen? Dan is een Facebookgroep niet de juiste stap. Het kost tijd om een relatie op te bouwen en op basis van gedrag het juiste aanbod aan te bieden. Wil je juist impact maken en meer mensen helpen om meer uit hun leven te halen? Dan is een community dé manier! Je bouwt namelijk een relatie op, leert mensen beter kennen, ontdekt waar ze tegenaanlopen en kunt op basis van deze informatie heel gericht een aanbod doen. Een community is echt perfect voor coaches, zorgondernemers en kennisondernemers die impact willen maken en hun missie willen leven.
  4. En dat brengt mij bij punt 4: Ben je klaar om naar buiten te treden en te gaan staan voor hetgeen waar jij in gelooft? Je kunt jouw community zo laagdrempelig maken als je zelf wilt maar uiteindelijk gaan je leden jou als leider zien. Ben jij klaar om dat podium te pakken en vol voor je dromen te gaan? Yes? Go for it!

Bij bovenstaande vragen ben ik ervan uitgegaan dat je al goed weet wie je wilt gaan helpen en wat jouw missie is met jouw bedrijf. Je aanbod hoeft nog niet 100% scherp te zijn. Wel is het belangrijk dat je in grote lijnen weet wat je wilt doen, anders bouw je een community op die niet dienend is voor jouw bedrijf. Heel sympathiek, maar voor nu wellicht zonde van je tijd 😉

Vergeet niet: Een community is echt een waanzinnig mooie en laagdrempelige manier om klanten te werven. Juist doordat je een relatie opbouwt en ontdekt WAT mensen zoeken, hoef je niet meer als een salestijger aan de slag om jouw aanbod aan de man te brengen.

Uit ervaring weet ik dat mensen je zullen gaan benaderen als ze klaar zijn voor de volgende stap en je zelf ook gaat voelen wanneer je het beste jouw aanbod kunt gaan lanceren.

Tot zover mijn 4 vragen die jou hopelijk geholpen hebben bij het maken van een keuze. Merk je dat je het nog spannend vindt? Stuur mij dan gerust een berichtje via Facebook of via de mail (info@kimbuining.com), dan denk ik met je mee.

Voor nu ben ik heel benieuwd: wat was voor jou de reden om wel of geen Facebookgroep te gaan starten?

Laat een bericht achter