Hoe kun je NIET consistent zijn?

Vorige week plaatste ik in mijn community (Ambitieuze coaches, mocht je nog geen lid zijn: bij deze ben je uitgenodigd 😉 ) een post waarin ik vroeg hoe het met iedereen ging.

Consistent aanwezig zijn. Dat bleek toch wel even een dingetje.

Hoe komt het nou dat we niet consistent aanwezig zijn? Wat houdt ons nou zo tegen?

Ik moest gelijk denken aan een zin die mijn coach zei: “If your not consistent, you’re not 100% aligned with what you are doing”

Auch. Yes, die doet even pijn.

Ik hou van haar directheid en ik geloof dat hier ook zeker een kern in zit.

Hoe kun je consistent iets promoten als je er niet 100% in gelooft? Als je niet vanuit je tenen voelt dat dit is wat je graag anderen wilt geven?

Dit is dan ook de reden waarom ik gestopt ben met mijn Facebookgroep met 600+ leden.

Yes, ik wist zeker dat er een aantal mensen in deze groep waren die ik goed kon helpen om met meer vertrouwen zichtbaar te worden, en om online verbinding te maken met de mensen die bij ze passen.

Al meer dan 2 jaar zeg ik vol overtuiging dat je alleen online zichtbaar wordt als je focust op verbinding.

Daar ben ik nog steeds heilig van overtuigd. Ik merkte echter dat ik dankzij deze groepsnaam vooral mensen aantrok die het momenteel niet zo breed hebben en money driven-wise mij nodig hebben.

Dit terwijl ik zo graag werk met mensen die gaan voor impact. Die net zoals ik bijvoorbeeld geloven in minimalisme en mensen willen helpen om bewuster te leven, of die mensen helpen om eindelijk voor zichzelf te gaan kiezen, of vol voor hun dromen te gaan.

Mensen die ook zeker meer willen verdienen maar vooral bij mij komen vanwege die impact en het strategischer lanceren.

Het is zo onwijs gaaf om mensen samen te brengen in community’s. Alleen al omdat we groeien door ons te omringen met gelijkgestemden. Dit vroeg echter van mij dat ik een knoop doorhakte.

De reden waarom ik gestopt ben met Meer klanten via social media en startte met mijn Facebookgroep Ambitieuze coaches.

Ik trok simpelweg niet de juiste mensen aan met deze titel en de groep was al dusdanig verworven dat reanimeren geen optie meer was.

Nog steeds help ik met liefde duurzame ondernemers, maar wel als zij ook gaan focussen op communitybuilding of mensen willen gaan coachen.

Door nog sterker een niche te kiezen, trek ik nog gerichter de mensen aan die ik het beste kan helpen.

Terug naar het consistent zijn:

Consistent wordt je als je voelt vanuit je tenen dat dit is wat je wilt doen.

Zo geloof ik zo sterk dat mensen verbinden via Facebookgroepen magisch is voor de mensen én je business, dat communitybouwers 2.0 er in het najaar aankomt.

Ik weet echter ook dat ik zonder actie geen resultaten ga krijgen.

Het is echt niet zo dat als ik morgen iets op mijn website zet, mijn training gelijk uitverkocht is.

Wet van de aantrekking of niet, er mag ook nog actie aan gekoppeld worden ;). Niet alles gaat vanzelf.

“A goal without a plan is just a dream”, weet je nog?

Als je nu enorm twijfelt of dit wel is wat je wilt, ga dan terug naar de kern. Stel jezelf de vraag wat je het allerbeste voor ‘jouw mensen’ kunt doen. Stel deze vraag ook aan hun en maak een plan.

Welke acties kun je de komende maanden nemen om daar te komen? Wat kun je vandaag nog doen?

Het is spannend, dat geloof ik zeker. Maar daar buiten die comfortzone liggen toch eens mooie kansen! 😉

Stretch langzaam aan je comfortzone uit. Ga eens live, vertel je verhaal. Laat mensen echt voelen waar je voor staat en bouw langzaam op naar jouw lancering.

Go for it.

Laat een bericht achter