Deze 5 stappen zorgen ervoor dat ik bijna 100% van mijn klanten uit mijn Facebookgroep krijg, zonder adverteren en ander funnelgedoe. Wil jij deze zomer nog klanten uit je Facebookgroep? Lees dan verder!

1. Focus

Het valt me op dat veel ondernemers aan het schieten zijn op social media. Ze zitten overal: Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest… Ze gebruiken elke tool die er is, maar er is geen focus.

Als jij je maar op 1 ding focust, wordt het makkelijker om consistent aanwezig te zijn. Je zult merken dat je meer rust krijgt en dat je creatiever wordt in het bedenken van posts waarmee je de juiste mensen aantrekt.

Wil jij meer klanten uit je Facebookgroep? Elke zondag upload ik om 16.00 uur Nederlandse tijd een vlog met praktische tips op mijn YouTubekanaal. Heb je een vraag waar je heel graag antwoord op wilt? Mail naar team@kimbuining.com of stel je vraag onder mijn laatste video.

2. Verbinding

Wat essentieel is als je überhaupt wilt verkopen, of dat nou op Facebook, Instagram of LinkedIn is, is verbinding. Pure, oprechte verbinding tussen jou en jouw mensen. Je wilt dat mensen je zien en denken: Wauw, jou vind ik tof! Jou ga ik volgen en bij jou wil ik kopen.

We denken dat mensen naar de prijs kijken, maar vaak is dat niet zo. Ze kijken naar de persoon: Vertrouw ik jou met mijn diepste, pijnlijkste gevoelens? Of met mijn kind?

Wanneer mensen klant bij je worden, delen ze veel. Vooral wanneer je coach bent. Mensen hebben trauma’s, liggen in scheiding, zijn gefrustreerd. Ze kiezen er bewust voor om dat met jou te delen, en die keuze maken ze omdat ze je goed genoeg kennen om zich veilig bij je te voelen. Het is dus belangrijk dat je die verbinding maakt. Pas als mensen je kennen, en je vertrouwen, zullen ze van je kopen.

3. Interactie

Hoe krijg je die verbinding? Dat begint al bij de interactie. Je wilt dat mensen gaan reageren op je posts. Door de interactie in je groep leer je je volgers kennen en ontdek je waar ze jouw hulp bij kunnen gebruiken. Hierdoor kun je een aanbod doen dat daar naadloos op aansluit en verkoop jij je traject of programma moeiteloos uit, al vóórdat de deuren opengaan.

Heb jij een Facebookgroep en reageert geen hond op je berichten? Download dan mijn GRATIS checklist met 20 content-ideeën waarmee je de interactie in je groep verdubbelt.

 

Daarnaast ga ik volgende maand iets heel tofs organiseren. Meer informatie volgt snel, maar blok de avonden van 17 t/m 20 augustus alvast in je agenda. Dit wil je niet missen!

4. Fanbase

Als je keer op keer je programma’s wilt uitverkopen, heb je een fanbase nodig. Ik zie ondernemers die duizenden euro’s uitgeven aan advertenties. Zonde, want dat gaat op de lange termijn niet werken. Natuurlijk kunnen advertenties helpen om je bereik te vergroten, maar een echte fanbase bouw je er mee niet op. Je weet namelijk nooit wie er echt op die advertenties afkomen.

Trouwe fans zijn goud waard. Ze zijn sterk bij jou en de andere groepsleden betrokken, komen keer op keer bij je terug en zijn je meest enthousiaste ambassadeurs. Als je een nieuw programma lanceert kunnen ze niet wachten tot het begint. Omdat ze weten dat jij precies biedt wat ze nodig hebben.

5. Overzicht

Weet jij al welke mensen in je groep interesse hebben in je nieuwe programma? Vorige week vertelde ik al over het belang van overzicht. Als je mensen spreekt, is het belangrijk dat je weet wie waar tegenaan loopt. Veel ondernemers lopen sales mis omdat ze niet goed bijhouden wie ze spreken en wat deze mensen nodig hebben.

Breng je potentiële klanten het liefst vóór je lancering al in kaart. Wil jij bijvoorbeeld in eind augustus lanceren? Dan is het belangrijk dat je nu al contact onderhoudt met je mensen. Vind jij het lastig om overzicht te houden? Ik heb een supersimpele tool ontwikkeld waarmee je in één oogopslag ziet wie je moet opvolgen.

Wees ook niet bang om op te volgen. Opvolggesprekken zijn essentieel voor je sales. Je leest er meer over in mijn blog “Hoe je 40% meer sales krijgt bij een lancering”.

Vergeet niet: elke dag heb je een nieuwe kans

Lieve ondernemer, wat je ook doet, weet dat je mensen je nodig hebben. Sta op. Ook al reageert soms niemand op je posts of heb je de afgelopen maanden niet de gewenste resultaten geboekt, geef niet op. Elke dag heb je een nieuwe kans. Vergeet dat niet. Bekijk je data, leer van wat niet werkte, doe je kin omhoog en ga aan de slag. Neem de regie.

Ik ben ervan overtuigd dat je het kunt!

Klanten uit je Facebookgroep - Kim Buining - Community Club

Je las een artikel van Kim Buining, auteur en community-expert

Wil jij ook een waardevolle, eigen community en meer klanten uit je Facebookgroep? Dit kun je doen:

Wil jij deze zomer lanceren? Laat het hieronder weten. Ik ben erg benieuwd!

Foto’s: Chelsea Mabry