Ik ben ervan overtuigd dat je klanten kunt werven uit je Facebookgroep. Zonder ads of ingewikkelde funnels, puur vanuit verbinding. In deze blog vind je alles wat je daarvoor nodig hebt.

Durf een niche te pakken.

De meest succesvolle groepen vallen in een niche. Maak van je Facebookgroep een plek waar mensen die hetzelfde willen, samen kunnen komen en maak dit zo specifiek mogelijk. Als jouw groep precies aansluit bij wat mensen nodig hebben, zullen ze jou snel als expert zien. Je zult zien dat ze dan gauw staan te springen om meer.

Hoe vind je een niche die echt aansluit bij jouw doelgroep? In mijn blog “4 tips voor het vinden van je niche” deel ik een handig stappenplan.

Ben je benieuwd hoe nichemarketing eruitziet? Lees dan “Wat ik leerde van een pak vlees in de Amerikaanse supermarkt”.

Lever meteen waarde

Laat mensen meteen van je aanbod proeven wanneer ze lid worden van je groep. Geef ze iets waar ze direct op zitten te wachten. Als jij direct in hun behoeften voorziet, worden ze fan en komen ze terug. Wees niet bang dat je te commercieel of opdringerig bent. Je mensen zijn lid geworden van je groep omdat ze iets nodig hebben.

In mijn podcast “Dit kun je leren van een dim sum verkoper” vertel ik hoe je altijd waarde levert in je groep.

Maak echte verbinding met jouw mensen

Als jij een dienst of een programma wilt lanceren, is het belangrijk dat je mensen aanspreekt met jouw eigen woorden. Pas als jij exact weet wie jouw mensen zijn en wat ze nodig hebben, kun je een aanbod doen dat hier naadloos op aansluit.

In mijn blog “Zeg jij wat mensen willen horen?” vertel ik hoe je echte verbinding maakt met jouw mensen.

In mijn podcast “Hoe lanceer je succesvol een programma in een Facebookgroep?” deel ik hoe je vanuit verbinding lanceert.

Bepaal je non-negotiables

Goed, je hebt de behoeften van je klant haarscherp in kaart gebracht. Maar hoe zit het met jouw eigen behoeften? Geef jij klanten duidelijk aan wat je van hen verwacht? En ben jij ook bereid om nee te zeggen wanneer zij hier niet aan voldoen? Door je non-negotiables te bepalen en deze duidelijk aan te geven, bereik je de beste resultaten. Ook dit is essentieel als je klanten wilt werven uit je Facebookgroep.

Wat zijn non-negotiables precies en hoe bepaal je die van jou? Je leest het in mijn blog “Wat zijn jouw non-negotiables?

Deel jouw verhaal

Jouw verhaal is belangrijk. Het motiveert je om voor het beste te gaan. Dat stapje extra te zetten voor jouw klanten. Maak impact met jouw verhaal en inspireer anderen om ook stappen te zetten.

Durf jouw verhaal – jouw WHY – te delen. Lees meer in mijn blog “Waarom jouw verhaal ertoe doet”.

Zorg dat je aanbod aansluit op wat je mensen NU nodig hebben

Onderzoek altijd eerst wat je mensen NU nodig hebben voordat je een aanbod doet. Begeleid jij bijvoorbeeld mensen die voor grote groepen staan? Dan hebben ze nu wellicht hulp nodig om dit te doen via ZOOM. Als jij klanten wilt werven uit je Facebookgroep, is het essentieel dat je je aanbod aanpast aan hun behoeftes.

In mijn blog “Lees dit voordat je iets verkoopt in je Facebookgroep” vertel ik hoe je erachter komt waar jouw mensen NU behoefte aan hebben.

Beluister ook mijn podcast “5 dingen die je jezelf moet afvragen VOORDAT je jouw programma lanceert”. Hierin vertel ik meer over het finetunen en lanceren van je aanbod.

Ontwikkel goede skills

Naast pure, oprechte verbinding met jouw mensen, is het belangrijk om goede skills te ontwikkelen, zodat je nog moeitelozer verkoopt in je groep. Welke skills dat zijn, lees je in mijn blog “Met deze skills werf je klanten uit jouw Facebookgroep”.

Laat je inspireren door deze succesvolle communitybouwers

In mijn community Ambitieuze coaches interview ik regelmatig ondernemers met een winstgevende Facebookgroep. Laat je inspireren door hun succesverhalen.

Hoe krijgt een kledingcoach klanten uit haar community? Interview met Merijntje Betzema

Merijntje Betzema is kledingcoach en communitybouwer. In deze podcast vertelt ze hoe ze keer op keer waarde biedt in haar Facebookgroep. Daarnaast deelt ze hoe ze omgaat met onzekerheden.

Manon startte een betaalde(!) Facebookgroep en helpt daarmee al 65 mensen

Wist je dat je een Facebookgroep ook kunt inzetten als betaald product? Manon Toma is merkstrateeg en heeft een betaalde Facebookgroep. In mijn community Ambitieuze coaches vroeg ik haar het hemd van het lijf. Je leest (en hoort) het in mijn blog “Zo start je een betaalde Facebookgroep”.

Ontdek hoe Joke in een maand tijd 12.000 euro verdiende met haar Facebookgroep

Joke Troost is marketeer voor fotografen. In een maand tijd verdiende ze maar liefst 12.000 euro met haar gratis Facebookgroep. In deze podcast hoor je hoe ze dat deed.

Download mijn gratis checklist “20 content-ideeën die zorgen voor meer interactie in jouw groep” en maak direct verbinding met jouw mensen

Je weet nu dat verbinding en onderzoek essentieel zijn als je klanten wilt werven uit je Facebookgroep. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Juist: je gaat met je mensen in gesprek!

Elke succesvolle Facebookgroep draait om interactie. De algoritmen van Facebook zijn zelfs zo ingesteld dat je interactie nodig hebt om zichtbaar te blijven voor je leden.

Vind jij het lastig om content te bedenken die zorgt voor interactie in je Facebookgroep? Download dan nu mijn gratis checklist. Hierin vind je 20 voorbeeldberichten die geschikt zijn voor verschillende niches.

Ontdek hoe je met een paar berichten jouw groep mega-actief maakt, zodat mensen staan te springen om jouw aanbod.

JA! Ik wil meer interactie in mijn Facebookgroep!

Lees ook:

*Foto header: Chelsea Mabry