Gespannen vlieg je door je verhaal. Met rode wangen noem je de prijs. Ineens zijn je kijkers verdwenen. De dagen erna check je voortdurend je website. Nee, nog steeds niks verkocht. Hoe kan dat toch?

Troost je, je bent niet de enige die dit overkomt. Vrijwel elke ondernemer gaat weleens keihard onderuit. Betekent dit dat je niet leuk of goed genoeg bent? Zeker niet. Maar het betekent wel dat wat je nu doet niet goed werkt. Tijd om dit nader te bekijken! In deze blog deel ik 3 redenen waarom je te weinig verkoopt.

1. Je hebt geen heldere strategie

Je hebt totaal geen focus en post gewoon maar wat op social media. De ene keer op Instagram, de andere keer op LinkedIn, dan weer eens iets in je Facebookgroep. Soms deel je 3 berichten op 1 dag, dan weer een hele maand niks. Je lives komen uit het niets, je topics gaan van de hak op de tak en dan is daar ineens je aanbod. Geen wonder dat je volgers (als ze je überhaupt al voorbij zien komen) niet van je kopen; je aanbod valt bloedjerauw op hun dak.

Geef mensen de kans om jou, je diensten en je plannen goed te leren kennen voordat je ze een aanbod doet. Wees consistent en zorg voor focus. Betrek je volgers bij het proces, zodat ze niet kunnen wachten om met je samen te werken.

2. Je aanbod sluit niet goed aan op de behoeften van je doelgroep

Hoe leuk je idee ook is, als mensen er geen baat bij hebben zullen ze het niet van je kopen. Dit klinkt misschien hard, maar zo is het wel. Jij koopt ook geen sportschoolabonnement als je liever op je mountainbike door de bossen crost.

Stel jezelf daarom vóórdat je lanceert altijd de vraag of mensen je aanbod NU kunnen gebruiken. Of nog beter: ga met de mensen die je wilt helpen in gesprek en vraag hén wat ze nodig hebben. Want pas als je weet waar je mensen op dit moment tegenaanlopen én ze hier een goede oplossing voor biedt, is je aanbod een succes.

3. Je hebt geen fanbase

Veel ondernemers gooien hun aanbod als het ware de lucht in en hopen dan maar dat het op een goede plek terechtkomt. Zo werkt het helaas niet. Je hebt een fanbase nodig. Een community.

Zeg eens eerlijk: weten mensen wie jij bent? Wie jij ECHT bent? Vertrouwen ze je en voelen ze dat jij de go-to-persoon bent die ze kan helpen met hun probleem? Bouw een hechte relatie op met je volgers. Bied ze een veilige plek om vrijuit te kunnen praten over de dingen waar zij tegenaanlopen. Ga die verbinding aan.

Met een actieve, betrokken community, hoef je jezelf nooit meer te verliezen in salesfunnels of geld uit te geven aan dure advertenties en verkoop je je programma’s en diensten keer op keer moeiteloos uit.

Leer je mensen door en door kennen, en zij jou. Je zult zien dat ze dan keer op keer bij je terugkomen, enthousiast worden als jij je plannen deelt en niet kunnen wachten tot je de deuren openzet. Zonder ingewikkelde marketingstrategieën, puur vanuit verbinding. Wedden dat je dan nooit meer te weinig verkoopt?

Ik ben heel benieuwd wat je vindt van dit artikel. Deel je het hieronder in de comments?

3 redenen waarom je te weinig verkoopt Kim Buining Winstgevende Facebookgroep Facebookgroepen Community

Weet jij waardoor je te weinig verkoopt? Start een Facebookgroep en verkoop vanuit verbinding!

Ben jij al een paar jaar coach maar lukt het je niet om klanten te krijgen? Weet jij waardoor je te weinig verkoopt?

Start een Facebookgroep en verkoop vanuit verbinding!

In dit webinar leer je:

  • Waarom elke succesvolle coach een community (op Facebook) heeft
  • Hoe je in 4 praktische stappen jouw Facebookgroep aanmaakt
  • Hoe je ervoor zorgt dat je de juiste mensen aantrekt voor jouw groep zodat je continu gesprekken krijgt met jouw ideale klant.

Wees niet bang: dit wordt geen webinar van 3 uur waarin je alleen maar inspiratie krijgt. We gaan direct aan de slag.

Ben jij klaar voor een winstgevende Facebookgroep?

JA! Ik wil meer klanten en ga voor #actieindetaxi!

Foto’s: Chelsea Mabry